Връстниците обясняват по-добре смисъла на информацията
Снимка: Guliver / iStock
Учениците се мотивират повече от връстниците си, отколкото от учителите, според проучване, съобщава Мениджър нюз, като се позовава на агенция ЮПИ.
Учениците пишат по-добре формулирани есета и имат по-високи оценки, когато актьори в ролята на техни връстници, вместо на ръководители, им обяснят значението на изучавания материал, са установили изследователите от университета в Мичиган.
Откритията, публикувани в сп. "Интернешънъл джърнал ъв едюкейшънъл рисърч", не омаловажават ролята на учителите. Преподавателите имат основно значение при предаването на образователното съдържание. Но връстниците са по-добри в обяснението така, че да се вникне в същността на предмета.
"Като ученик аз мога да се идентифицирам с моите връстници и да си представя как използвам информацията по същия начин като тях. Това придава смисъл на материала и цел, която надминава запаметяването му", казва проф. Кеъри Роусет.
Проучването е направено сред ученици от уводен курс по психология. На някои от тях материалът е преподаден от техни връстници, а на други - от учители. И двете обосновки са били предварително описани по сценарий. Трета група от учениците не са били стимулирани и вдъхновени допълнително за урока.
Тези, които са получили вдъхновение от връстник, са оценени с резултат 92%. Учениците, вдъхновени от учител, са оценени с 86%, а третата група - с 90%. Фактът, че учителите контролират оценките и казват на учениците какво да правят, работи против усилията им да внушат на младите хора защо материалът е важен, обясняват експертите.
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари